آ

  • آقاگلزاده، فردوس استعاره‌های وجه‌نمایی در آموزش زبان تافل با تکیه بر مهارت شنیداری: رویکرد زبان‌شناسی نقشگرا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 337-360]

ا

  • ابن عباسی، حلیمه شناسایی تعداد و نوع وابسته‌های گروه اسمی در نوشتار کودکان فارسی‌زبان 10 تا 12 ساله [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 169-196]

  • اسدی، فروغ دربارة (-ow) در کردی جنوبی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 157-187]

  • اسماعیلی دهکردی، مرضیه فرایندهای اخفاء و اقلاب در قرائت قرآن کریم بر پایۀ نظریۀ بهینگی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 245-270]

  • افتخاری فر، صادق بررسی هسته در برخی گروه‌های نحوی بر اساس نظریة بهینگی؛ مطالعه موردی گفتار یک دانش‌آموز کم‌شنوا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 221-244]

  • الهامی خراسانی، سهند تعبیر مکانی محورهای چپ ـ راست و جلو ـ پشت در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 31-56]

ب

  • بالو، فرزاد تاملی تحلیلی – انتقادی در آرای زبانی سوسور و گادامر [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 327-349]

  • باینگانی، بهمن رابطۀ بین هویت‌پذیری زبانی و مرگ زبانی در میان ساکنین استان کردستان [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 197-220]

پ

  • پیرحیاتی، علی نقدی بر مقالة «بررسی صوت‌شناختی رخداد انسدادی‌ چاکنایی پیش از واکۀ آغازین در واژگان زبان فارسی» [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 457-470]

  • پناهی، مالک خطاهای زبانی دانش‌‌‌‌‌آموزان در کاربرد گروه اسمی انگلیسی از منظر روان‌‌‌‌‌‌شناسی‌‌‌‌زبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 189-209]

ج

  • جاوید، سیده سحر رابطۀ استعاره و بی‌ادبی در بافت غیبت رسانه ای بینافردی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 245-271]

  • جم، بشیر فرایندهای اخفاء و اقلاب در قرائت قرآن کریم بر پایۀ نظریۀ بهینگی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 245-270]

  • جودی، نیره انواع جملات با اثر مسیر باغی در فارسی و دلایل بروز آن [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 95-122]

ح

  • حیدری، عبدالحسین خطاهای زبانی دانش‌‌‌‌‌آموزان در کاربرد گروه اسمی انگلیسی از منظر روان‌‌‌‌‌‌شناسی‌‌‌‌زبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 189-209]

خ

  • خان علی زاده، زهرا بررسی فرایندهای واژه‌آفرینی و واژه‌سازی در کودکان 2 تا 6 سالۀ فارسی‌زبان تهرانی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 433-456]

  • خدایی، الهام واکه‌های سادة لری مینجایی: یک بررسی صوت‌شناختی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 351-381]

  • خرمایی، علیرضا رابطۀ استعاره و بی‌ادبی در بافت غیبت رسانه ای بینافردی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 245-271]

  • خلیفه‌لو، سیدفرید بررسی هسته در برخی گروه‌های نحوی بر اساس نظریة بهینگی؛ مطالعه موردی گفتار یک دانش‌آموز کم‌شنوا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 221-244]

د

  • دبیرمقدم، محمد بازنمایی وجه فعلی در مقدمه شاهنامه ابومنصوری: مقایسه رویکردی سنتی و نظریة نقشگرا در باب وجه [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 65-94]

  • دست گشاده، عادل رابطۀ بین هویت‌پذیری زبانی و مرگ زبانی در میان ساکنین استان کردستان [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 197-220]

ر

  • رحیمیان، جلال رابطۀ استعاره و بی‌ادبی در بافت غیبت رسانه ای بینافردی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 245-271]

  • رقیب دوست، شهلا نقش مقولۀ دستوری گروه اسمی درونی در پردازش بندهای موصولی فاعلی و مفعولی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 93-118]

ز

  • زارع، آمنه رده‌شناسی ترتیب واژه‌ها در زبان خُلُصی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 271-302]

  • زارعی، معصومه هزاروششصد رنگ‌واژه در زبان فارسی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 7-44]

  • زارع برمی، مرتضی انتقال معانی حرف جر «باء» به حرف‌اضافۀ «به»، مطالعۀ موردی: سورۀ آل عمران [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 211-244]

س

  • سجادی، شهره سادات آموزش مجازی زبان فارسی به غیرفارسی زبانان: یک جایگزین یا یک گزینه؟ [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 123-156]

  • سلیمی، مریم رابطۀ بین هویت‌پذیری زبانی و مرگ زبانی در میان ساکنین استان کردستان [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 197-220]

ش

  • شریف، بابک معرفی و نقد کتاب مبانی رده‌شناسی زبان [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 443-465]

  • شرف زاده، محمدحسین رده‌شناسی ترتیب واژه‌ها در زبان خُلُصی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 271-302]

ص

  • صاحبی، سیدمحمد بررسی صوت‌شناختی و شنیداری واکه‌های سادۀ واجی گویش خوافی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 301-326]

  • صادقی، شهره نقش مقولۀ دستوری گروه اسمی درونی در پردازش بندهای موصولی فاعلی و مفعولی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 93-118]

  • صیامی، توحید بررسی نشانگرهای فراگفتمانی تعاملی در سخنرانی‌های تحلیف رؤسای جمهور ایالات‌متحده و روسیه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 395-412]

  • صحرائی، رضامراد آموزش مجازی زبان فارسی به غیرفارسی زبانان: یک جایگزین یا یک گزینه؟ [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 123-156]

  • صفوی، کورش تعبیر مکانی محورهای چپ ـ راست و جلو ـ پشت در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 31-56]

ع

  • عابدین، پونه بازنمایی وجه فعلی در مقدمه شاهنامه ابومنصوری: مقایسه رویکردی سنتی و نظریة نقشگرا در باب وجه [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 65-94]

  • عامری، حیات نشانگر های ساخت کنایی در گویش تالشی سه سار و وابستگی آن به زمان گذشته و نمود [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 45-64]

  • عزت دوست سه ساری، عبداله نشانگر های ساخت کنایی در گویش تالشی سه سار و وابستگی آن به زمان گذشته و نمود [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 45-64]

غ

  • غنچه پور، موسی تحلیلی کمینه‌گرا از نمود واژگانی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 303-336]

ف

  • فیروزی، نوید بررسی صوت‌شناختی و شنیداری واکه‌های سادۀ واجی گویش خوافی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 301-326]

  • فیروزیان پور اصفهانی، آیلین تحلیل انتقادی دال مرکزی و برهم‌کُنِش دال‌های شناور در گفتمان رمان «سال‌های ابری» بر اساس رویکرد لاکلائو و مربع ایدئولوژیک ون‌دایک [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 141-168]

  • فلاحی، محمد هادی مشاهداتی دربارة سهم و نقش دو نیم‌کرۀ مغز در پردازش زبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 273-299]

  • فولادی، مریم واکاوی روش آموزشی فعالیت ـ محور (TBLT) در فرایند یاددهی و یادگیری نظام آوایی زبان عربی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 361-394]

ق

  • قاسمی، طیبه رده‌شناسی ترتیب واژه‌ها در زبان خُلُصی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 271-302]

  • قطره، فریبا بررسی فرایندهای واژه‌آفرینی و واژه‌سازی در کودکان 2 تا 6 سالۀ فارسی‌زبان تهرانی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 433-456]

  • قلی پور حسن کیاده، لیلا بازنمایی وحدت شکلی در تصریف فارسی و انگلیسی از دیدگاه درسلر و مایرثالر: رویکردی پیکره‌بنیاد [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 413-442]

  • قنبری عبدالملکی، رضا تحلیل انتقادی دال مرکزی و برهم‌کُنِش دال‌های شناور در گفتمان رمان «سال‌های ابری» بر اساس رویکرد لاکلائو و مربع ایدئولوژیک ون‌دایک [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 141-168]

ک

  • کاظمی، فروغ بازنمایی وحدت شکلی در تصریف فارسی و انگلیسی از دیدگاه درسلر و مایرثالر: رویکردی پیکره‌بنیاد [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 413-442]

  • کردزعفرانلو کامبوزیا، عالیه استعاره‌های وجه‌نمایی در آموزش زبان تافل با تکیه بر مهارت شنیداری: رویکرد زبان‌شناسی نقشگرا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 337-360]

گ

  • گندمکار، راحله رفتار معنایی تکواژهای همنام در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 119-140]

  • گوهری، حبیب دربارة (-ow) در کردی جنوبی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 157-187]

م

  • مجیدی، شیوا آموزش مجازی زبان فارسی به غیرفارسی زبانان: یک جایگزین یا یک گزینه؟ [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 123-156]

  • مجیری، امیرحسین آموزش مجازی زبان فارسی به غیرفارسی زبانان: یک جایگزین یا یک گزینه؟ [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 123-156]

  • محمدی، سارا زبان معیار و شاخص‌های آن در نوشته‌های تحقیقی محمدعلی اسلامی نُدوشن [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 383-408]

  • میرزایی حصاریان، محمد باقر واکاوی ساختمان دستوری گروه اسمی در نوشتار فارسی‌آموزان چینی سطح فرامیانی (B2) [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 409-431]

  • مژدکانلو، فرامرز تحلیل گفتمان انتقادیِ آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان با تمرکز بر بُعدِ اجتماعی ـ فرهنگیِ گفتمان آزفا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 57-92]

  • معارفوند، مهرانه رفتار معنایی تکواژهای همنام در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 119-140]

  • منشی زاده، مجتبی نشانگر های ساخت کنایی در گویش تالشی سه سار و وابستگی آن به زمان گذشته و نمود [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 45-64]

  • مولودی، امیرسعید رابطۀ استعاره و بی‌ادبی در بافت غیبت رسانه ای بینافردی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 245-271]

ن

  • نادری، جواد بررسی نشانگرهای فراگفتمانی تعاملی در سخنرانی‌های تحلیف رؤسای جمهور ایالات‌متحده و روسیه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 395-412]

  • نادران، حاج بی‌بی انتقال معانی حرف جر «باء» به حرف‌اضافۀ «به»، مطالعۀ موردی: سورۀ آل عمران [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 211-244]

  • نجفی پازکی، معصومه شناسایی تعداد و نوع وابسته‌های گروه اسمی در نوشتار کودکان فارسی‌زبان 10 تا 12 ساله [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 169-196]

  • نوریان، سید مهدی زبان معیار و شاخص‌های آن در نوشته‌های تحقیقی محمدعلی اسلامی نُدوشن [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 383-408]

  • نوربخش، ماندانا واکه‌های سادة لری مینجایی: یک بررسی صوت‌شناختی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 351-381]

ه

  • همایونی، سعداله واکاوی روش آموزشی فعالیت ـ محور (TBLT) در فرایند یاددهی و یادگیری نظام آوایی زبان عربی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 361-394]

  • همایون فر، مژگان کاربرد دستاوردهای حاصل از مطالعات رده‌شناختی زبان در تحلیل‌های صورت گرایانه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 7-30]

ی

  • یاری زاده، مرضیه مشاهداتی دربارة سهم و نقش دو نیم‌کرۀ مغز در پردازش زبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 273-299]

  • یعقوبی، روح الله استعاره‌های وجه‌نمایی در آموزش زبان تافل با تکیه بر مهارت شنیداری: رویکرد زبان‌شناسی نقشگرا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 337-360]

login